LITERATUR STUDY OF STUDENTS MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING ABILITIES ON HIGHER ORDER THINKING SKILL QUESTIONS FROM VARIOUS LEARNING MODELS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
X. S. Li, et al., "Analysis and Simplification of Three-Dimensional Space Vector PWM for Three-Phase Four-Leg Inverters," IEEE Transactions on Industrial Electronics, vol. 58, pp. 450-464, Feb 2011.
Abdurrahman,M. (2015). Pendidikan Bagi Anak Berkesulitas Belajar. Jakarta: Rineka Cipta
Arikunto, S. (2012). Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara
Fahda, R, U, & Fauzi, M, A. (2019). Pengaruh Model Problem Based Learning Terhadap Peningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Pada Materi Program Linier Di Kelas XI SMKN 1 Meranti. Karismatika, 5 (2)
Hosnan. (2014). Pendekatan Saintifik dan Konstekstual dalam Pembelajaran Abad 21. Ghalia Indonesia : Bogor.
Hudojo, H. (2015). Pengembangan kurikulum dan Pembelajaran Matematika. Malang : UM Press
Husna,N.R.dkk. (2019). Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis pada Problem Based Learning (PBL) Berdasarkan Self Regulation Siswa, Proseding Seminar Nasional Matematika 2019. Universitas Negeri Semarang. Semarang.
Indira, T, Zulkardi, & Sanova, Y. (2019). Peningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Pada Materi Persamaan Garis Singgung Lingkaran Melalui Pembelajaran Discovery Learning. Jurnal Riset Pendidikan Matematika, 2 (2)
Jarwan. (2018). Pengaruh Discovery Learning Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah dan Komunikasi Matematis Siswa. Jurnal Penelitian Matematika dan Pendidikan Matematika, 1 (2) : 77-89
Kemendikbud. (2012). Kemampuan Matematika Siswa Smps Indonesia. Jakarta : Pusat Penelitian Pendidikan Badan Penelitian dan Pengembangan Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
Nurhasannah, D,E, Kania,N, & Sunendar,A. (2018). Penggunaan Model Pembelajaran Discovery Learning untuk meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah pada Siswa SMP. Jurnal Didactical Mathematics, 1 (1) : 21-3
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/zero.v6i2.14676
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Department of Mathematics
Faculty of Science and Technology
Universitas Islam Negeri Sumatera Utara MedanĀ
Email: mtk.saintek@uinsu.ac.id