The Method of Instilling Etiquette Towards Teachers for Students of Kuttab Al-Faruq Sukoharjo in Realizing a Generation with Akhlaqul Karimah
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al-Attas. (1999). The concept of education in Islam: A framework for an Islamic philosophy of education. Kuala Lumpur: pustakaan negara malaysia.
Arifai, A. (2018). Kompetensi Kepribadian Guru Dalam Perspektif Pendidikan Islam. Raudhah Proud To Be Professionals : Jurnal Tarbiyah Islamiyah, 3(1), 27–38. https://doi.org/10.48094/raudhah.v3i1.21
Darmadi, A. E. (2023). Implementasi Profil Pelajar Pancasila Dimensi Beriman, Bertakwa Kepada Tuhan dan Berakhlak Mulia di SD. National Conference For Ummah (NCU), 1(1), 328–331.
Fatimah, D. N. (2017). Layanan Bimbingan Klasikal Dalam Meningkatkan Self Control Siswa Smp Negeri 5 Yogyakarta. Hisbah: Jurnal Bimbingan Konseling Dan Dakwah Islam, 14(1), 25–37. https://doi.org/10.14421/hisbah.2017.141-03
Hasan, M. (2010). Tujuan Penciptaan Manusia Dan Fungsi Lembaga-Lembaga Pendidikan. Hunafa: Jurnal Studia Islamika, 7(1), 107. https://doi.org/10.24239/jsi.v7i1.113.107-120
Khasanah, U., & Waskito, T. (2019). Genealogi Pemikiran Pendidikan KH. Hasyim Asy’ari. Analisis: Jurnal Studi Keislaman, 19(1), 1–26. https://doi.org/10.24042/ajsk.v19i1.3397
Ma’sumah, Aini, S. N., & Oktaviana, A. W. (2024). Tri Pusat Pendidikan Sebagai Sarana Pendidikan Karakter Anak Sekolah Dasar. Buletin Pengabdian Multidisiplin, 2(1), 09–19. https://doi.org/10.62385/budimul.v2i1.87
Matnuh, H. (2017). Perlindungan Hukum Profesionalisme Guru. Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan, 7(2), 46–50.
Novianti, R. (2012). Teknik observasi bagi pendidikan anak usia dini. Educhild, 01(1), 22–29. Retrieved from https://educhild.ejournal.unri.ac.id/index.php/JPSBE/article/view/1621
Nurholis, D. (2022). Analisis kebijakan kurikulum 2013. 9, 98–114.
Permata, N., Purbasari, I., & Fajrie, N. (2021). Analisa Penyebab Bullying Dalam Kasus Pertumbuhan Mental Dan Emosional Anak. Jurnal Prasasti Ilmu, 1(2). https://doi.org/10.24176/jpi.v1i2.6255
Prasetya, S. (2020). Pengaruh Disiplin Tata Tertib Terhadap Pembentukan Akhlak Siswa. Jurnal Eksekutif, 13(2), 249–263.
Ruhaningsih, D. (2017). Optimalisasi Pengajaran Ahlak Sebagai Upaya Mencapai Kualitas Pendidikan Berbasis Karakter. Jurnal Pendidikan Universitas Garut, 5(1), 14–29. Retrieved from http://journal.uniga.ac.id/index.php/JP/article/view/39/0
Satriadi, I. (n.d.). Tujuan Penciptaan Manusia dan Nilai Edukasinya (Kajian Tafsir Tematis).
Sholeh, S. (2017). Pendidikan Akhlak dalam Lingkungan Keluarga Menurut Imam Ghazali. Jurnal Pendidikan Agama Islam Al-Thariqah, 1(1), 55–70. https://doi.org/10.25299/althariqah.2016.vol1(1).618
Suryadarma, Y., & Haq, A. H. (2015). Pendidikan Akhlak Menurut Imam Al-Ghazali. At-Ta’dib, 10(2), 362–381. Retrieved from https://ejournal.unida.gontor.ac.id/index.php/tadib/article/view/460
Syahrul Hasibuan. (2023). Spritualitas Pendidikan Islam Menurut Syed Naquif Al-Attas. Journal of Islamic Education El Madani, 2(2), 71–84. https://doi.org/10.55438/jiee.v2i2.44
Tahir, G. (2015). Sinergitas Ilmu dan Adab dalam Perspektif Islam. Jurnal Adabiyah, 15(Ilmu dan adab adalah dua kata yang saling berkaitan), 18–29.
Temon Astawa, I. N. (2017). Memahami Peran Masyarakat Dan Pemerintah Dalam Kemajuan Mutu Pendidikan Di Indonesia. Jurnal Penjaminan Mutu, 3(2), 197. https://doi.org/10.25078/jpm.v3i2.200
Toha Machsun. (2016). Pendidikan Adab, Kunci Sukses Pendidikan Toha Machsun. El-Banat: Jurnal Pemikiran Dan Pendidikan Islam, 6(2), 223–234.
Trinurmi, S. (2015). Hubungannya Dengan Tujuan Pendidikan Islam. Al-Irsyad Al-Nafs, Jurnal Bimbingan Penyuluhan Islam, 2(1), 57–68. Retrieved from http://journal.uin-alauddin.ac.id/index.php/Al-Irsyad_Al-Nafs/article/view/2562/2402
Wisatawan, P., Wisata, T., Dalam, A., Tingkat, M., Di, S., Gedongsongo, C., … Semarang, H. (n.d.). 3 1,2,3. 0–6.
Yusuf, M. (2018). Pendidikan Akhlak Menurut Ibnu Miskawaih. Mau’izhah, 8(2), 41. https://doi.org/10.55936/mauizhah.v8i2.4
Zakariah, M. A., Afriani, V., & Zakariah, K. H. M. (2020). Metodologi Penelitian Kualitatif, Kuantitatif, Action Research, Research And Development (R n D). 157–165. Retrieved from https://books.google.co.id/books?id=k8j4DwAAQBAJ
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/juspi.v8i2.22149
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Ahmad Al Amin, Meti Fatimah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
JUSPI (Jurnal Sejarah Peradaban Islam)
Published by Department of History of Islamic Civilization,
Sumatera Utara State Islamic University, Medan, Indonesia
Email: jurnal.juspi@uinsu.ac.id
JUSPI is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License