Peran pustakawan dalam meningkatkan layanan di perpustakaan
Abstract
The role of the librarian, growing over time. Now librarians not only serve the circulation of books, but are required to provide information in a rapid, precise, accurate and efficient in terms of time and cost. Librarians are required to develop the competencies that exist within himself to support the creation of quality services in the library. This paper discusses the role of librarians in improving the quality of service at the library
Full Text:
PDFReferences
Ahmad. Profesionalisme Pustakawan di Era Global. Makalah dalam Rapat Kerja IPI XI, Jakarta: 5-7 November, 2001.
Basuki, Sulistyo. 1991. Pengantar Ilmu Perpustakaan. Jakarta: Penerbit Universitas Terbuka.
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan RI. 1995. Kamus Besar Bahasa Indonesia, edisi kedua.
Departemen Pendidikan Nasional RI. 2004. Perpustakaan Perguruan Tinggi: Buku Pedoman, edisi ketiga. Jakarta : Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi.
Indonesia. 2007. Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 43, Tahun 2007 Tentang Perpustakaan.
IPI. 2007. Anggaran Dasar dan Anggaran Rumah Tangga disertai Kode Etik Ikatan Pustakawan Indonesia.
Kode Etik pustakawan dalam Kiprah Pustakawan. Jakarta: IPI, 1998.
Nurazizah. Usaha Pustakawan dalam Meningkatkan Kualitas Layanan Pengguna di Perpustakaan FIB UI. (http://lib.ui.ac.id/file?file=digital/124408-RB13n438e-Usaha%20pustakawan-HA.pdf ) Di unggah pada tanggal 4 Oktober 2015 pukul 10.45 WIB.
Purwono. 2015. Profesi Pustakawan Edisi 1 cet.3. Jakarta: Penerbit Universitas Terbuka.
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/iqra.v9i2.118
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2016 Nora Junita Azmar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
IQRA': JURNAL ILMU PERPUSTAKAAN DAN INFORMASI
Perpustakaan Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
Jalan Willem Iskandar Pasar V Medan Estate
20371
Medan - Sumatera Utara