DEVELOPMENT OF ARABIC LANGUAGE LEARNING MODULE ON TA’ARUF MATERIAL BASED ON PROBLEM SOLVING TO IMPROVE SPEAKING SKILLS OF 7TH GRADE STUDENTS AT MTsS DARUL ULUM BUDI AGUNG MEDAN
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ananda, R., & Rafida, T. (2023). Pengembangan Bahan Ajar Evaluasi Pembelajaran Berbasis Transdisipliner. Fitrah: Journal of Islamic Education, 4(1), 109–122. https://doi.org/10.53802/fitrah.v4i1.370
Andhany, E., & Maysarah, S. (2023). Pengembangan Modul Pembelajaran Digital Interaktif Berbasis Literasi Matematika. AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 12(3), 3503. https://doi.org/10.24127/ajpm.v12i3.6299
Antika, D., & Nasution, S. (2025). Development of Quartet Game Card Media Based on QR Code to Improve Students’ Indonesian Understanding at Elementary School Defi Antika 1 *, Sahkholid Nasution 2 1,2. 11(1), 13–26. https://doi.org/https://doi.org/10.19109/jip.v11i1.28615
Deti, E. A., Husna, H., & Anaperta, M. (2021). Pengembangan Modul Pembelajaran Berbasis Problem Solving pada Materi Gerak dan Gaya Kelas VIII SMP. Jurnal Eksakta Pendidikan (Jep), 5(1), 41–50. https://doi.org/10.24036/jep/vol5-iss1/546
Ditha Tiara, & Sutarini. (2023). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbentuk Video Animasi Berbantuan Aplikasi Filmora Pada Pembelajaran Pecahan Siswa Kelas V Sekolah Dasar. ALFIHRIS : Jurnal Inspirasi Pendidikan, 1(4), 25–40. https://doi.org/10.59246/alfihris.v1i4.425
Enramika, T. (2022). Bentuk Tes Kemahiran Berbicara Bahasa Arab (Tingkat Dasar, Menengah dan Lanjutan). Islamic Education, 2(1), 14–24. https://doi.org/10.57251/ie.v2i1.280
Eti, E., Nurdin, K., & Arifanti, D. R. (2024). Pengembangan Modul Pembelajaran Berbasis Ayat-Ayat Al-Qur’an pada Tema Peduli Terhadap Mahluk Hidup di Kelas IV MIS 21 Al-Manar Lamone Kabupaten Luwu. Jurnal Pendidikan Refleksi, 13(1), 199–216. https://www.p3i.my.id/index.php/refleksi/article/view/340/320
Fitri, T., & Hasibuan, R. (2024). Transformasi Pembelajaran Bahasa Arab Di Sekolah Dasar Islam Terpadu Alam Talago: Pendekatan Kurikulum Berbasis Teknologi. Journal in Teaching and Education Area, 1(1), 113–129. https://doi.org/10.69673/vwd5c048
Kholison, M., Suja, A., Setyawan, C. E., & Hantoro, R. R. (2023). Pengembangan Bahan Ajar Bahasa Arab Dengan Pendekatan Kemahiran Berbicara. Lahjah Arabiyah: Jurnal Bahasa Arab Dan Pendidikan Bahasa Arab, 4(1), 90–102. https://doi.org/10.35316/lahjah.v4i1.90-102
Lao, M. A., Tali Wangge, M. C., & Bela, M. E. (2021). Pengembangan Lembar Kerja Siswa (Lks) Berbasis Model Kooperatif Tipe Think Pair Share (Tps) Pada Materi Segiempat Dan Segitiga Di Kelas Vii Smps St. Hubertus Yohanes Laja. Jurnal Citra Pendidikan, 1(1), 15–25. https://doi.org/10.38048/jcp.v1i1.138
Lubis, Z., & Harahap, Y. (2024). Pengembangan Media Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Web Educandy untuk Siswa SMP Cerdas Murni Tembung. Reslaj : Religion Education Social Laa Roiba Journal, 6(1), 657–673. https://doi.org/10.47467/reslaj.v6i1.4753
Makinuddin, M. (2023). MEMBANGUN MUTU PEMBELAJARAN BAHASA ARAB. MIYAH: Jurnal Studi Islam, 19(I), 1–19.
Muslimah, S. L., Rosalina, E., & Febriandi, R. (2021). Pengembangan Lembar Kerja Siswa (LKS) Tematik Berbasis Outdoor Learning pada Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(4), 1926–1939. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i4.1069
Nasution, S. (2016). Ahdāf Ta’lim al-Lughah al-‘Arabiyah Li Ghair al-Nāthiqina Bihā,. Jurnal Tarbiyah, 23(02).
Nasution, S., Asari, H., Al-Rasyid, H., Faridah, F., Zulpina, Z., & Rangkuti, R. U. (2025). Arabic Learning and Religious Identity among Non-Muslim Students in Indonesia. Jurnal Ilmiah Peuradeun, 13(2), 1497–1526. https://doi.org/10.26811/peuradeun.v13i2.2053
Nugrahani, P. S., & Asri Hardini, A. T. (2021). Meta Analisis Efektivitas Model Pembelajaran Problem Based Learning dan Problem Solving Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Matematika SD. Thinking Skills and Creativity Journal, 4(1), 21–29. https://doi.org/10.23887/tscj.v4i1.33584
Putra, A. P., Riyoko, E., & Fakhrudin, A. (2023). Pengembangan Bahan Ajar Digital Berbasis Hots Dengan Memanfaatkan Aplikasi Canva pada Mata Pelajaran IPA Kelas V SD. IRJE: JURNAL FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN, 3(2), 1074–1080. https://doi.org/10.31004/irje.v3i2.223
Rohman, H., & Rosyadi, F. I. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Bahasa Arab Berbasis Common European Framework of Reference ( CEFR ) Untuk Meningkatkan Keterampilan Bahasa Arab Siswa Development of Arabic Teaching Materials Based on the Common European Framework of Reference ( CEFR ) to Improve. Al Mahāra Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 7(2), 2477–5827. https://doi.org/DOI : 10.14421/almahara. 2021. 072-01 Abstract
Ulya, W., & Nasution, S. (2024). تطوير وحدة تعليم اللغة العربية "الطعام والشراب القائمة على حل المشكلات الترقية فهم العربية لدى طلاب الصف العاشر في المدرسة الثانوية الحكومية الثانية ليوهان باتو الشمالية. Journal of Basic Educational Studies, 4(2), 2774–5058. https://doi.org/DOI: 47467/eduinovasi.v4i2.4040
Wildan, A., Ardiansyah, A., & Sudrajat, A. (2023). Pengembangan E-modul Berbasis Problem Based Learning (PBL) Pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam Dan Budi Pekerti DI SMK Negeri 4 Malang. VICRATINA:Jurnal Pendidikan Islam, 8(5), 2087-0678X. https://scholar.google.com/scholar?hl=id&as_sdt=0%2C5&q=PENGEMBANGAN+E-MODUL+BERBASIS+PROBLEM+BASED+LEARNING+%28PBL%29+PADA+MATA+PELAJARAN+PENDIDIKAN+AGAMA+ISLAM+DAN+BUDI+PEKERTI+DI+SMK+NEGERI+4+MALANG&btnG=
DOI: http://dx.doi.org/10.30821/ihya.v11i2.25745
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Diindeks oleh:
Jurnal Ihya Al-Arabiyah © 2015 by UIN Sumatera Utara is licensed under CC Attribution 4.0 International