KOMUNIKASI INSTRUKSIONAL DALAM MENANAMKAN NILAI-NILAI AL QURAN KEPADA JAMAAH MAJELIS TAFSIR AL QURAN DESA LAUT DENDANG KECAMATAN PERCUT SEI TUAN KABUPATEN DELI SERDANG

Muhammad Alfi Syahri

Abstract


Abstrak: The purpose of this study are: 1. Instructional communication in embed values of the
Quran to pilgrims interpretation council of Al-qur’an at Laut Dendang Village Sub District Of Percut
Sei Tuan, District Deli Serdang. 2. To discover the instructional communication media in embed the
values of the Qur’an to the pilgrims interpretation councilof Al Quran at Laut Dendang Village Sub
District Of Percut Sei Tuan, District Deli Serdang. 3. To find out the instructional communication
barriers in embedthe values of the Qur’an to the pilgrims interpretation council of Al Quran at Laut
Dendang Village Sub District Of Percut Sei Tuan, District Deli Serdang4. To knowing the implications
for instructional communication in embedthe values of the Qur’an to the pilgrims interpretation
council of Al Quran at Laut Dendang Village Sub District Of Percut Sei Tuan, District Deli Serdang.
This research are using field research with qualitative methods. Data collection techniques that used
in this study are interviews, observation, and documentation. Data were collected and analyzed,
afterwards be concluded in a descriptive way. Source of the data found is the source of primary data
and secondary data sources. Data collection tool was interview, observation, and documentation.

Full Text:

PDF

References


DAFTAR PUSTAKA

Al Quran dan Terjemahnya.Departemen Agama RI.Bandung: Gema Risalah Press, 1989.

Fakhruddin, Fuad Mohd, Filsafat dan Hikmah Syariat Islam, Jakarta: Bulan Bintang, 1966.

Al-Munawar, Said Agil Husin, Aktualisasi Nilai-Nilai Qur’ani dalam Sistem Pendidikan Islam, Ciputat:

PT. Ciputat Press, 2005.

Al-Hasyim, M. Ali, Muslim Ideal, Yogyakarta: Mitra Pustaka, 2002.

Bungin,Burhan,Metodologi Penelitian Kualitatif, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 2003.

Danim,Sudarwan,Menjadi Peneliti Kualitatif, Bandung: CV. Pustaka Setia, 2002.

Edi Santoso & Mite Setiansa, Teori Komunikasi, Yogyakarta: Graha Ilmu, 2010.

Effendy, Onong Uchjana, Dinamika Komunikasi, Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2000.

Effendy, Onong Uchjana, Dinamika Komunikasi, Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2000.

Ela Purnama, Bambang, Konsep Dasar Multimedia, Yogyakarta: Graha Ilmu, 2013.

MUHAMMAD ALFI SYAHRI: KOMUNIKASI INSTRUKSIONAL DALAM MENANAMKAN NILAI-NILAI AL QURAN

3

Faisal, Sanapiah,Format-Format Penelitian Sosial Dasar-Dasar dan Aplikasi,Jakarta: PT. Raja Grafindo

Persada, 1999.

Kriyantono, Rachmat, Teknik Praktis Riset Komunikasi, Jakarta: Kencana Prenada Media Grouf, 2012.

Moleong,Lexy J. Metodologi Penelitian Kualitatif, Bandung: PT. Remaja Rosdakarya, Cet 32, 2014.

Mudhoffir, Teknologi Instruksional, Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 1990.

Mufid, Muhammad,Etika dan Filsafat Komunikasi, Jakarta: Kencana, 2010.

Mulyana,Deddy, Nuansa-Nuansa Komunikasi Meneropong Politik dan Budaya Komunikasi Masyarakat

Kontemporer, Bandung: PT. Remaja Rosdakarya, 1999.

Nuruddin, Sistem Komunikasi Indonesia, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 2008.

Rahmat,Jalaluddin,Metode Penelitian Kualitatif Dilengkapi dengan Contoh Analisis Statistik, Bandung:

PT. Remaja Rosdakarya, 2012.

Rohani, Ahmad, Media Instruksional Edukatif, Jakarta: PT. Rineka Cipta, 1997.

Yusuf, M. Pawit., Komunikasi Instruksional Teori dan Praktik, Jakarta: PT. Bumi Aksara, 2010.

Sarijo, selaku ketua pengurus di kantor Majelis Tafsir Al Quran Wilayah Sumatera Utara, Jln. Perhubungan

Desa Laut Dendang, Kabupaten Deli Serdang, Senin Tanggal 9 Mei 2016.

Supono, selaku sekretaris I di kantor Majelis Tafsir Al Quran Wilayah Sumatera Utara, Jln. Perhubungan

Desa Laut Dendang, Kabupaten Deli Serdang, Senin Tanggal 4 Januari 2016.

http://mtabrosur.blogspot.co.id, diakses Minggu tanggal 24 Juli 2016.

http://surakarta.go.id,kontendahlaniskanlaunching-mta-tv-surakarta,diakses Kamis tanggal 13 Juli 2016.




DOI: http://dx.doi.org/10.37064/ab.jki.v2i1.913

Refbacks

  • There are currently no refbacks.