Analysis of the Role and Strategies of Public Speaking in Building Self-Confidence
Abstract
Keywords
References
Adi Prasetyo, Hazmin, G., Muchran, M., & Nugroho, G. S. (2023). Meningkatkan Keterampilan Public Speaking untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi di Depan Umum. International Journal of Community Service Learning, 7(2), 192–198. https://doi.org/10.23887/ijcsl.v7i2.51633
Aryadillah. (2017). Kecemasan Dalam Public Speaking ( Studi Kasus Pada Presentasi Makalah Mahasiswa ). Cakrawala, XVII(2), 198–206.
Baccarani, C., & Bonfanti, A. (2015). Effective public speaking: a conceptual framework in the corporate-communication field. Corporate Communications: An International Journal, 20(3), 375–390.
Bandura, A. (2002). Self Efficacy – The Exercise of Control (Fifth Prin). W.H. Freeman & Company.
Cahyadi, M., Suriani, A., & Nisa, S. (2024). Membangun Kemampuan Public Speaking dalam Meningkatkan Kepercayaan Diri Siswa Sekolah Dasar. Asian Journal of Early Childhood and Elementary Education, 2(3), 260–267. https://doi.org/10.58578/ajecee.v2i3.3070
Dyah Pitaloka, L., Suherman, S., & Fauzi, A. (2023). Strategi Pembelajaran Public Speaking Untuk Meningkatkan Rasa Percaya Diri Warga Belajar. Jambura Journal of Community Empowerment, 4(2), 354–370. https://doi.org/10.37411/jjce.v4i2.2765
Efendi, R. (2013). Self Efficacy: Studi Indigenous pada Guru Bersuku Jawa. Journal Og Social and Industrial Psychology, 2(2), 61–67.
Effendy, O. U. (2006). Ilmu Komunikasi Teori dan Praktik. Remaja Rosda Karya.
Hasmatang. (2000). Pentingnya Self Efficacy pada Diri Pesrta Didik. Prosiding Seminar Nasional Biologi VI, 1, 296–298.
Helen, O. (2010). Public Speaking 2. Indeks.
Herliana, M., & Hadiningrum, I. (2023). Pelatihan Public Speaking untuk Membangun Kepercayaan Diri Remaja Di MTs Pakis Cilongok. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 10–17.
Kadi, A. P. U. (2016). Hubungan Kepercayaan Diri dan Self Regulated Learning Terhadap Prograstinasi Akademik pada Mahasiswa Psikologi Tahun 2013 (Mahasiswa Psikologi Universitas Mulawarman). Journal Psikologi, 4(4).
Lesilolo, H. J. (2018). Penerapan Teori Belajar Sosial Albert Bandura dalam Proses Belajar Mengajar di Sekolah. Kenosis, 4(2), 186–202.
Lucas, Stephen E.; Stob, P. (2020). The Art of Public Speaking. McGraw-Hill.
Maleong, L. (2019). Metodologi Penelitian Kualitatif. PT. Remaj Rosda Karya.
Meriani, T. N. O., Pamungkas, G., Sipayung, M. F., & Fariha, N. F. (2024). Pengaruh Kepercayaan Diri Terhadap Kemampuan Public Speaking Mahasiswa Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana Yogyakarta. Jurnal Ilmu Komunikasi Dan Media Sosial (JKOMDIS), 04(01), 35–40.
Miles, M. ., Huberman, A. ., & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis, A Methods Sourcebook (Edition 3). Sage Publications.
Morreale, S. P., Osborn, M. M., & Pearson, J. C. (2000). Why Communication is Important: A Rationale for the Centrality of the Study of Communication. Pearson Journal Ofthe Association for Communication Administration, 29, 1–25.
Richmond, V. P., & McCroskey, J. C. (2004). Noverbal Behavior in Interpersonal Relation. Pearson.
Soehardjo, M. D. H., & Mukarromah. (2023). Kompetensi Komunikasi Pemandu Sebagai Komunikator Dalam Konteks. Jurnal Communicology, 11(2), 261–276.
Sugiyono. (2022). Metode Penelitian Pendidikan, Pendekatan kuantitatif, kualitatif, R&D (Cetakan ke). Alfabeta.
Triton. (2008). Marketing Strategic. Tugu Publisher.
DOI: http://dx.doi.org/10.37064/an-nadwah.v30i1.20395
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Ratna Sari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.