Renewal of the Soul According to Sheikh Hamza Yusuf (1958-2025)
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdillah, F. (2024). Konsep Pendidikan Menurut Ki Hadjar Dewantara Dan Tantangannya Di Era Milennial. EDUCARE: Jurnal Pendidikan Dan Kesehatan, 41–49.
Firdaus. (2011). Tazkiyah Al-Nafs;Upaya Solutif Membangun Karakter Bangsa. Cet. I. Makassar: Alauddin Press.
Herwati, H., & As’ ari, H. (2019). Konsep Pendidikan Humanis Perspektif Islam Dan Aplikasinya Dalam Proses Belajar Mengajar (Al-Zarnuji). Bahtsuna, 1(1), 80–106.
Izurrohman, M. R. S., Azani, M., & Salim, H. (2023). The Concept of Prophetic Education According to Imam Tirmidzi in the Book of Syamail Muhammadiyah. Solo International Collaboration and Publication of Social Sciences and Humanities, 1(01), 52–61. https://doi.org/10.61455/sicopus.v1i01.33
Khamid, A. (2019). Nilai-Nilai Pendidikan Akhlak Perspektif Imam Nawawi Al-Bantani Dalam Kitab Nashaih Al-Ibad. Potensia: Jurnal Kependidikan Islam, 5(1), 32.
Labib, M. I., & Azzani., M. Z. (2023). Konsep Pendidikan Syed Muhammad Nauqib Al-Attas. Jurnal PAI Raden Fatah, 5(4), 801–815. https://doi.org/10.19109/pairf.v5i4
Mardianah, N. (2016). Konsep Pendidikan Jiwa Dalam Al-Qur’an. Al-Afkar : Jurnal Keislaman & Peradaban, 1(2). https://doi.org/10.28944/afkar.v1i2.44
Musonnif, A. (2018). Madzhab Ru’yah Muslim Amerika Analisis Argumen Syekh Hamzah Yusuf Tentang Penentuan Awal Bulan Hijriyah. Ahkam: Jurnal Hukum Islam, 6(1). https://doi.org/10.21274/ahkam.2018.6.1.27-53
Nurhadi, N., & Rozi, F. (2020). Nilai-nilai Pendidikan Jiwa dalam Buku Tasawuf Modern Karya Buya Hamka. Palapa: : Jurnal Studi Keislaman Dan Ilmu Pendidikan, 8(1), 178–195. https://doi.org/10.36088/palapa.v8i1.704
Perdana, Y. I. (2019). Penafsiran Nafsu Amarah Bi al-Suuk Menurut Syeikh Mutawalli alSya’rawi (Menyoroti Siapa Musuh Paling Berbahaya Dalam Diri). El-Afkar, 8(2).
Samsul Hidayat, A. N. W. (2015). Konsep Pendidikan Islam Ibnu Khaldun Relevansinya Terhadap Pendidikan Nasional. Profetika: Jurnal Studi Islam, 16(1).
Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Susanto, A. (2015). Pemikiran Pendidikan Islam. Jakarta: Amzah.
Suwito, S., Novianti, I., Suparjo, S., Widaputri, C. A., & ’Azmi Nuha, M. (2022). Hybrid Sufism for enhancing quality of life: Ethnographic perspective in Indonesia. HTS Teologiese Studies / Theological Studies, 78(4). https://doi.org/10.4102/hts.v78i4.7198
Wahyuddin, W. (2018). Konsep Pendidikan Al-Gazali Dan Al-Zarnuji. Ekspose, 17(1), 549–561.
Warsono, D., Mushafanah, Q., & Sukamto. (2023). Analisis Kesulitan Belajar Siswa Mata Pembelajaran Matematika pada Materi Operasi Hitung Pembagian Kelas III di SD 02 Supriyadi Semarang. Pena Edukasia, 1(2), 111–120.
Yulasri, R. E. (2019). Konsep Pendidikan Sebagai Suatu Sistem dan Komponen Sistem Pendidikan. Administrasi Pendidikan Fakultas Ilmu Pendidikan-UNP.
Yusuf, H., & Shakir, Z. (2024). Agenda Pembaharuan Jiwa. International Publications.
Zubaedi. (2017). Strategi Taktis Pendidikan Karakter (untuk Paud dan Sekolah). Depok: Rajawali Pres.
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/juspi.v9i1.23768
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Alifia Haqqul Yaqin, Mohammad Zakki Azani

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
JUSPI (Jurnal Sejarah Peradaban Islam)
Published by Department of History of Islamic Civilization,
Sumatera Utara State Islamic University, Medan, Indonesia
Email: jurnal.juspi@uinsu.ac.id
JUSPI is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License