The Principal's Strategy in Developing Excellence Classes at Muhammadiyah Junior High School 7 Surakarta
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmad Zarkasyi. (2016). Konsep Pengembangan Program Unggulan di Lembaga Pendidikan Islam. Jurnal Al-Makrifat, Vol 1, No(1), 35–52.
Astuti, N. (2019). Strategi Kepala Sekolah dalam Mengembangkan Kelas Unggulan di MTS Negeri 2 Sukoharjo.
Fantuzzo, J., Tighe, E., & Childs, S. (2000). Family involvement questionnaire: A multivariate assessment of family participation in early childhood education. Journal of Educational Psychology, 92(2). https://doi.org/10.1037/0022-0663.92.2.367
Fatma. (2016). Evaluasi Penyelenggaraan Kegiatan TPA An-Naufal Dalam Meningkatkan Kemampuan Membaca Al-Qur’an di Desa Sekonjing kecamatan Tanjung Raja Ogan Ilir. JIP Jurnal Ilmiah PGMI, 2(1), 43–58. https://doi.org/10.19109/jip.v2i1.1065
Jaliah, J., Fitria, H., & Martha, A. (2020). Pengaruh Kepemimpinan Kepala Sekolah dan Manajemen Kepala Sekolah terhadap Kinerja Guru. Journal of Education Research, 1(2). https://doi.org/10.37985/joe.v1i2.14
Jonni Mardizal, & Nizwardi Jalinus. (2023). Manajemen dan Kepemimpinan Kepala Sekolah Kejuruan. Researchgate Net.
Kutlu, A. (2009). Factors affecting the listening skill. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2013–2022. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.354
Muhammad Basarrudin. (2023). Penerapan Media Power Point untuk Memperluas Pemahaman Siswa Kelas VIII B pada Mata Pelajaran PAI di SMP Negeri Rasau Jaya 1 Kubu Raya. Jurnal Ilmiah Edukatif, 9(2). https://doi.org/10.37567/jie.v9i2.2544
Navy, A. (2013). Manajemen sumber belajar dalam meningkatkan mutu pembelajaran sains. Jurnal Pendidikan Humaniora, 1(4), 388–395.
Purnawanto, A. T. (2023). Pembelajaran Berdiferensiasi. Jurnal Pedagogy, 2.
putridiyanti, F. (2022). Merdeka Belajar Dalam Pendidikan Indonesia. Merdeka Belajar Dalam Pendidikan Indonesia, 3(2).
Rizqi, M. (2022). Implementasi Program Kelas Global di SMP Muhammadiyah 7 Surakarta. (8.5.2017), 2003–2005.
Rohani, A. (2022). Manajemen Pengembangan Program Unggulan di Madrasah Aliyah Negeri ( MAN ) 2 Kota Malang. 1(2), 126–141.
Saifulloh, M., Muhibbin, Z., & Hermanto, H. (2012). Strategi Peningkatan Mutu Pendidikan Di Sekolah. Jurnal Sosial Humaniora, 5(2), 206–218. https://doi.org/10.12962/j24433527.v5i2.619
Salim, K. (2014). Pengaruh Globalisasi terhadap Dunia Pendidikan. University Teknologi Malaysia, 9(1), 1–11.
Saputra, B. R., Adha, M. A., Jakarta, U. N., & Ariyanti, N. S. (2020). Jurnal Akuntabilitas Manajemen Pendidikan Strategi Kepala Sekolah Meningkatkan Mutu Pendidikan melalui. (August). https://doi.org/10.21831/jamp.v8i1.30131
Sekar Pertiwi, N. K. P. (2023). Potret Penerapan Profil Pelajar Pancasila dalam Pembentukan Karakter Peserta Didik Kelas 2 di SDN 1 Nongan. Jurnal Pendidikan Dasar Rare Pustaka, 5(2). https://doi.org/10.59789/rarepustaka.v5i2.165
Trisandi, T., & Salam, A. A. (2020). Strategi Kepala Sekolah Dalam Mewujudkan Kelas Unggulan Di Sma Sains Al-Qur’an Wahid Hasyim Yogyakarta. MANAGERE : Indonesian Journal of Educational Management, 2(2), 196–206. https://doi.org/10.52627/ijeam.v2i2.24
Undang-undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003. (2003). (1), 1–42.
Zunaenah, T. (2018). konsep pendidikan tauhid dalam keluarga (studi terhadap surat al-ikhlas menurut tafsir al-mishbah karya m. Quraish shihab). IAIN SALATIGA.
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/juspi.v8i1.20853
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Fitri Nur Aisyah, Triono Ali Mustofa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
JUSPI (Jurnal Sejarah Peradaban Islam)
Published by Department of History of Islamic Civilization,
Sumatera Utara State Islamic University, Medan, Indonesia
Email: jurnal.juspi@uinsu.ac.id
JUSPI is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License