Hubungan Informasi Line Today dengan Pemenuhan Kebutuhan Informasi Mahasiswa
Abstract
This study aims to find out whether there is a significant correlation between information in Line Today with the fulfillment of cognitive needs, affective needs, personal integrative needs, social integrative needs and escapist needs of students of Faculty of Communication Sciences Universitas Padjadjaran. This research method used the correlational quantitative method by using Pearson Product Moment. The main theory used in this research is information seeking from Donohew and Tipton. The population of this research was the active student of Faculty of Communication Sciences Universitas Padjadjaran who use Line and drawn sample with amount 150 using sample size, proportion of binomial, and sampling error table. The result shows that there is a significant correlation between information in Line Today with the fulfillment of cognitive needs, affective needs, personal integrative needs, social integrative needs and escapist needs of students Faculty of Communication Sciences Universitas Padjadjaran
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia. (2016). Penetrasi Pelaku Pengguna Internet Indonesia. Indonesia: Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia.
Bohang, F. K. (2016, September 3). Di indonesia, jumlah pengguna line pepet facebook. Dipetik April 6, 2017, dari tekno.kompas.com/read/2016/09/03/09490637/di.indonesia.jumlah.pengguna.line.pepet.facebook
Infokomputer.grid. (2017, Februari 8). Cara LINE Indonesia Berantas Berita Hoax. Diambil kembali dari infokomputer.grid: https://infokomputer.grid.id/tag/line-today/
Kurnia, N. (2005, Desember). Perkembangan Teknologi Komunikasi dan Media Baru. ijns.org, 06 (02), 291-296. Diambil kembali dari ejournal.unisba.ac.id/index.php/mediator/article/viewFile/1197/751
Ozzmyid. (2016, November 07). Kontreversi Fitur Line Today di Aplikasi Line. Diambil kembali dari kompasiana.com: www.kompasiana.com/ozzmyid/kontreversi-fitur-line-today-di-aplikasi-line-messenger_581fe7a0959373f011876cc0
Prijana, Winoto, Y., & Yanto, A. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Ilmu Perpustakaan dan Informasi. Bandung: Unpad Press.
Puspitadewi, I., Erwina, W., & Kurniasih, N. (2016). Pemanfaatan “Twitter TMCPoldaMetro” dalam Memenuhi Kebutuhan Informasi Para Pengguna Jalan Raya. Jurnal Kajian Informasi & Perpustakaan, 4(1), 21-28. doi:http://dx.doi.org/10.24198/jkip.v4i1.11625
Rakhmat, J. (2012). Metode Penelitian Komunikasi. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Riduwan. (2008). Metode dan Teknik Menyusun Tesis. Bandung: alfabeta.
Riduwan, & Sunarto. (2012). Pengantar statistika untuk penelitian: pendidikan, sosial, komunikasi, ekonomi, dan bisnis. Bandung: Alfabeta.
Sudjana. (2002). Metode Sratistika. Bandung: Tarsito.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kombinasi. Bandung: Alfabeta.
Utami, A. D. (2011). Pemanfaatan Blackberry Sebagai Sarana Komunikasi dan Penjualan Batik Online dengan Sistem Dropship di Batik Solo 85. ijns.org, 33-40.
Widyastuti, I., Rachmawati, T., & Kurniasih, N. (2014). Kebutuhan Informasi Gaya Hidup Remaja Tentang Fashion di Sekolah Menengah Pertama Negeri 21 Bekasi. Jurnal Kajian Informasi & Perpustakaan, 2(2), 81-86. doi:http://dx.doi.org/10.24198/jkip.v2i2.11642
Yusup, P. M. (2013). Ilmu Informasi Komunikasi dan Kepustakaan. Jakarta: Bumi Aksara.
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/jipi.v2i2.1057
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Laura Anggraeni Dhayuningrum, Prijana Prijana, Andri Yanto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.