THE ROLE OF EDUCATORS IN ISLAMIC RELIGIOUS EDUCATION LEARNING IN FORMING THE CHARACTER OF STUDENTS IN ELEMENTARY SCHOOLS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Apriliyanti, F., Hanurawan, F., & Sobri, A. Y. (2021). Keterlibatan Orang Tua dalam Penerapan Nilai-nilai Luhur Pendidikan Karakter Ki Hadjar Dewantara. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(1), 1-8.
Aulia, F. N., Millah, N. H., Alfazriani, R. S., Wahyudin, D., & Caturiasari, J. (2023). Dampak Gerakan Literasi Terhadap Pengembangan Pendidikan Karakter Siswa Sekolah Dasar. JUDIKDAS: Jurnal Ilmu Pendidikan Dasar Indonesia, 2(3), 151-160.
Danuwara, P., & Maghribi, H. (2023). Active Learning Strategy in Learning Aqidah Akhlak: Principles and Urgency of Implementation in Elementary Madrasahs. Tarbiyatuna: Journal of Scientific Education, 8(2), 161-176.
Fahmi, M. N., & Susanto, S. (2018). Implementasi Pembiasaan Pendidikan Islam dalam Membentuk Karakter Religius Siswa Sekolah Dasar. Pedagogia: Jurnal Pendidikan, 7(2), 85-89.
Kusuma, RN, & Inayati, NL (2023). Implementation of Active Learning Strategies in Increasing Motivation to Learn Islamic Religious Education Subjects at SMP Muhammadiyah 7 Banyudono. Islamic Education: Journal of Islamic Education, 12(02).
Lubis, IPS (2021). Teacher role models as a means of implementing student character education.
Muazimah, A. (2020). Teacher Exemplary Behavior in the Formation of Islamic Character of Students at PAUD IT Bunayya Pekanbaru (Doctoral dissertation, Riau Islamic University).
Mubayyinah, N., & Ashari, MY (2017). The Effectiveness of Active Learning Methods in Improving Islamic Religious Education Learning Outcomes of Class XA Students at SMA Darul Ulum 3 Peterongan Jombang. Journal of Islamic Education, 1(1), 76-93.
Noer, M. A., & Sarumpaet, A. (2017). Konsep adab peserta didik dalam pembelajaran menurut az-zarnuji dan implikasinya terhadap pendidikan karakter di Indonesia. Al-Hikmah: Jurnal Agama Dan Ilmu Pengetahuan, 14(2), 181-208.
Solissa, E. M., Hayati, A. A., Rukhmana, T., Muharam, S., Mardikawati, B., & Irmawati, I. (2024). Mengembangkan Pendidikan Karakter Berbasis Budaya Menuju Society 5.0. Journal on Education, 6(2), 11327-11333.
Subasman, I., Widiantari, D., & Aliyyah, R. R. (2024). Dinamika Kolaborasi Dalam Pendidikan Karakter: Wawasan Dari Sekolah Dasar Tentang Keterlibatan Orang Tua Dan Guru. Journal on Education, 6(2), 14983-14993.
Syahara, A., Julia, P., & Maksum, H. (2022). The Role of Teacher Exemplars in Shaping Student Character at SD Negeri 18 Banda Aceh. El-Ibtida'i Sophia Education Journal, 1(2), 56-62.
Syahroni, S. (2017). Peranan orang tua dan sekolah dalam pengembangan karakter anak didik. Jurnal Intelektualita: Keislaman, Sosial dan Sains, 6(1), 13-28.
Tinambunan, D. R., Pratama, D. E., Simbolon, J. A., Sinaga, M., Ansar, M., Siahaan, R. Y., & Jamaludin, J. (2024). Keteladanan Guru Dalam Membentuk Karakter Siswa:(Studi Kasus di SMP Negeri 35 Medan). Jurnal Yudistira: Publikasi Riset Ilmu Pendidikan dan Bahasa, 2(3), 77-84.
Wahid, L., Rohman, M. Z., & Pahrudin, A. (2024). Implementasi Metode Pembelajaran Aktif dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam di Sekolah Menengah: Tantangan dan Peluang. Cetta: Jurnal Ilmu Pendidikan, 7(2), 211-218.
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/jai.v13i2.21791
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Lulu rohmatun nazilah, Danti Oktarina, Apri Wahyudi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.