Kreatifitas Dalam Periklanan Media Luar Ruang (MLR) Di Kota Medan (Peluang, Tantangan, dan Konsep Pemberdayaan Masyarakat)

Tengku Walisyah

Abstract


Abstract: outdoor advertising in Medan City nowadays gets dynamic and attractive design. It indicates that the design established with so unique, uncommon, and different with others that it makes the outdoor advertising becomes creative one. Consequently, this creative value produces opportunities and challenges in a better way, furthermore the appearance of the design requires more creative and innovative.


Keywords


Advertising, content, creative, audience, outdoor advertising

Full Text:

PDF

References


DAFTAR PUSTAKA

Budiman, M. Arief. 2008. Jualan Ide Segar. Yogyakarta: Galang Pers.

Kertamukti, Rama. 2015. Strategi Kreatif dalam Periklanan: Konsep Pesan, Media, Branding, Anggaran. Jakarta: Rajawali Pers.

Kusrianto, Adi. 2009. Pengantar Desain Komunikasi Visual. Yogyakarta: ANDI.

Lee, Monle dan Carla Johnson. 2011. Prinsip-prinsip Pokok Periklanan dalam Perspektif Global. Jakarta: Kencana.

Liliweri, Alo. 2011. Komunikasi Serba Ada Serba Makna. Jakarta: Kencana

Madjadikara, Agus S. 2005. Bagaimana Biro Iklan Memproduksi Iklan: Bimbingan Praktis Penulisan Naskah Iklan (Copywriting). Jakarta: Gramedia.

Morissan. 2010. Periklanan: Komunikasi Pemasaran Terpadu. Jakarta: Kencana.

Rustandi, Dudi. 2007. Idealisasi Citra Wanita Cantik dalam Iklan Televisi: Sebuah Pendekatan Cultural Studies dalam Jurnal Observasi: Menyoroti Iklan di Televisi Vol 5 No. 2 (Bandung: Simbiosa Rekatama Media dan BP2i.

Saparini, Hendri et.al. 2018. Bisnis Halal: Teori dan Praktik. Depok: Rajawali Pers.

Supriyono, Rakhmat. 2010. Desain Komunikasi Visual. Yogyakarta: ANDI.

Triwardhani, Ike Junita. Iklan Media Luar Ruang di Kota: Antara Kekuatan Penyampaian Pesan dan Pertimbangan Konteks Lingkungan dalam Heri Budianto dan Farid Hamid (editor). 2011. Ilmu Komunikasi: Sekarang dan Tantangan Masa Depan. Jakarta: Kencana.




DOI: http://dx.doi.org/10.37064/jpm.v8i2.8262

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Tengku Walisyah

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.