Optimization of IMC on Ponpes Mazilah in Pesantren-Based Economic Empowerment with the Utilization of CMS Website
Abstract
Full Text:
ICIECS24-6References
Barnes, Stuart; Goodwin, Steve; dan Vidgen, Richard. (2001). Web Content Management. BLED 2001. Proceedings. Paper 47.
Firmansyah, M. A. (2020). Buku Komunikasi Pemasaran (Issue Ekonomi dan Bisnis).
Hadi, A.P., Rokhman, F.A. (2020). Implementasi Website sebagai Media Informasi dan Promosi pada Pondok Pesantren Putra-Putri Addainuriyah 2 Semarang. JURNAL ILMIAH KOMPUTER GRAFIS, Vol.13, No.1, Juli 2020, pp. 39 - 49. http://journal.stekom.ac.id/index.php/pixel
Haris, M.A. (2023). Urgensi Digitalisasi Pendidikan Pesantren di Era Society 5,0 (Peluang dan Tantangannya di Pondok Pesantren Al-Amin Indramayu). Islamic Management: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam. Doi: 10.30868/im.v4i02.3616
Kadir, Abdul dan Terra CH Triwahyuni. (2003). Pengenalan Teknologi Informasi. Yogyakarta: CV. Andi Offset.
Muttaqien, A.Z.M.Z., Ripai, A (2023). Digital Marketing Implementation at Al- Multazam Boarding School in An Effort to Increasing The Interest of Prospective Students. JIEM (Journal of Islamic Education Management). E- ISSN: 2549-0877. https://www.syekhnurjati,ac.id/jurnal/index/php/jiem/index
Noviyanto, F., Mazari, A. (2014). Pengembangan Aplikasi Generator Modul pada CMS untuk Mempermudah Pengembangan Sistem Berbasis Web (Studi Kasus: CMS Lokomedia). TECHSI Vol 4. Nomor 1 2014: Jurnal Penelitian Teknik Informatika.
Oetomo, B. S. (2002). Perencanaan Pembangunan Sistem Informasi. Yogyakarta: Andi.
Prastika, Y., Kurniadi, H. (2023). Platform Digital Sebagai Media Informasi dan Promosi Sub Sektor Ekonomi Kreatif Keroncongantar. Jurnal Riset Mahasiswa Dakwah dan Komunikasi (JRMDK). Vol. 5 No. 2, Juli 2023, 131-144.
Putri, A.K., Fitriyanti, E., Wulandari, A. (2021). Empowerment Ekonomi Pesantren. E- DIMAS: Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat, 12(1), 191-196. http://journal.upgris.ac.id/index.php/e-dimas
Rahman Su. (2013). Cara Gampang Bikin CMS PHP Tanpa Ngoding (Cetakan 1). Jakarta: Mediakita.
Safitri1, E., Auliana, L., Sukoco, I., Barkah, C.S (2022). Kajian Literatur Peran Integrated Marketing Communication (IMC) dalam Mempertahankan Loyalitas Konsumen. p-ISSN: 1411-4054/e-ISSN: 2579-3217
Saputro, A., Wardani, P. A. K., & Ramadani, K. D. (2022). Hebitren dan Pemberdayaan Ekonomi Pesantren Solo Raya. Literasi: Jurnal Kajian Keislaman Multi- Perspektif, 2(2), 316–333, https://doi.org/10.22515/literasi.v2i1.4409
Sugiono, M.A.A., & Indrarini, R. (2021). Kemandirian dan Pemberdayaan Ekonomi Berbasis Pesantren Studi Kasus Pesantren Modern al-Amanah Junwangi Krian Sidoarjo. Jurnal Ekonomika dan Bisnis Islam, 4(1), 88–98.
Wijaya, Muhamad Rudi. (2023). Pemberdayaan Ekonomi Umat dalam Perspektif Al-Quran. https://journal.nabest.id/index.php/jcd/index
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Proceeding International Conference on Islamic Economics Community Services (ICIECS)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License