MUSLIM FEMALE CONTENT CREATOR ON TIKTOK @HELWABASWEL AS AN INSPIRATION FOR OOTD TRENDS FOR STUDENTS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al- Qur’an ,surah an nur ayat 31
Hasanah, R. (2021). Media Sosial sebagai Sarana Ekspresi Identitas Mahasiswa Muslimah. Jurnal Dakwah dan Komunikasi Islam, 5(1), 78–92.
Hassan, S. H., & Harun, H. (2016). Factors Influencing Fashion Consciousness in Hijab Fashion Consumption among Hijabistas. Journal of Islamic Marketing, 7(4), 476-494.
Ilyas, V. (2024). Dampak Penggunaan Aplikasi TikTok terhadap Tren Berpakaian Muslimah Mahasiswa FUAD IAIN Parepare. Skripsi. IAIN Parepare
Lubis, M. F. (2023). Dakwah Visual: Pendekatan Komunikasi Islam dalam Zaman Media
Sosial. Medan: Digital Da’wah Library.
Larasati, D. (2019). The new generation of Muslim women: Hijab, social media, and the shift of authority. Religions, 10(9), 509.
MAULIDIYA, R. (2023). Pengaruh Media Sosial Tiktok Terhadap Perilaku Imitasi Fashion Remaja (Studi Pada Pelajar Sman I Pringsewu).
http://digilib.unila.ac.id/id/eprint/72589%0Ahttp://digilib.unila.ac.id/7258 9/3/SKRISPI FULL TANPA BAB PEMBAHASAN.pdf
Rahmawati, F. (2022). Konten Fashion Muslimah di Media Sosial dan Pengaruhnya Terhadap Identitas Dirinya Remaja. Jurnal Komunikasi Dakwah, 6(2), 134–145. https://doi.org/10.1234/jkd.v6i2.2022.134
Repository UIN Ar-Raniry. (2022). Pengaruh Media Sosial terhadap Estetika Berpakaian Islami Remaja Putri.
Sari, D. P., & Nugroho, A. (2020). Fashion Sederhana dan Evolusi Gaya Busana Muslim di Antara Mahasiswi. Jurnal Sosiologi Agama, 4(2), 101–113.
Setiati, D., & Piliang, Y. A. (2020). Fenomena Influencer Instagram dalam Mengonstruksi Tren Fesyen Mahasiswi. Jurnal Riset Komunikasi, 3(1), 1-15.
Susanto, D. (2021). Model Aisas Untuk Memetakan Keputusan Pembelian Konsumen Berdasarkan Kualitas Konten Tiktok #Racunshopee. Https://E- Journal.Uajy.Ac.Id/25747/,
–53. http://e- journal.uajy.ac.id/id/eprint/25747
Sri, C., Ratih, H., & Sudradjat, H. (2022). Pemanfaatan Tik Tok Sebagai Platform Digital Marketing dalam Upaya Peningkatan Brand Awareness Butik Aishable. SEIKO : Journal of Management & Business, 4(3), 415–426.
Syahrani, A. (2024). Dakwah Budaya di Zaman TikTok: Analisis Visualisasi Ajaran Islam dalam Konten Selebgram Perempuan Muslim. Jurnal Komunikasi Islam Digital, 2(1), 55–70.
Putri, M. A. (2023). Media Sosial dan Kehidupan Digital Mahasiswa Muslim. Jakarta: Keterbacaan Madani We Are Social. (2024). Digital 2024: Indonesia.
We are Social and Meltwater. https://wearesocial.com/insights/digital-2024-indonesia/
Zahra, S. F., & Wibowo, A. S. (2022). Perilaku Generasi Z dan Platform TikTok Sebagai Media Komunikasi Pemasaran Era Digital. Jurnal Inovasi Penelitian, 2(10), 3291-3298.
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/jai.v14i2.25817
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Nurfatin Safika, Mailin Mailin

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.