CURRICULUM INTEGRATION MANAGEMENT OF ISLAMIC BOARDING SCHOOLS AND MADRASAHS IN IMPROVING THE QUALITY OF LEARNING (MULTI-SITE STUDY AT PP. NURUL JADID AND PP. ISLAMIYAH SYAFI'IYAH)
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdussamad, Z. (2021). Metode Penelitian Kualitatif. In Buku (Vol. 6). Retrieved from http://repositorio.unan.edu.ni/2986/1/5624.pdf%0Ahttp://fiskal.kemenkeu.go.id/ejournal%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.cirp.2016.06.001%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.powtec.2016.12.055%0Ahttps://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.02.006%0Ahttps://doi.org/10.1
Ahmad Budiyono. (2021). Konsep Kurikulum Terintegrasi: Analisis Kurikulum Formal dengan Pesantren. Stituwjombang.Ac.Id, 3(1). Retrieved from https://stituwjombang.ac.id/jurnalstit/index.php/ilmuna/article/view/253
Cantika, I., Supawi, M., & Hasbullah, H. (2022). Integrasi nilai-nilai moderasi beragama pada proyek profil pelajar rahmatan lil alamin di kelas aXI MAN 2 Langkat. Jmi: Jurnal Millia Islamia, 02(1), 266–276.
Chadijah, S. (2023). Pemanfaatan Media Pembelajaran Dalam Pendidikan. Seminar Nasional Pendidikan, 4(1), 121–126. Retrieved from http://ap.fip.um.ac.id/wp-content/uploads/2017/12/Bayu-Aji-Pangestu.pdf
Dewi, N. I. K. D. (2023). Konsep Integrasi Pendidikan Jasmani dan Rohani dalam Pendidikan Islam (Studi Pemikiran Hasan Al-Banna). 9, 356–363.
Fadhilah. (2023). Manajemen Kesiswaan pada Lembaga Pendidikan MTsN. Nucl. Phys., 13(1), 104–116.
Fauzan. (2017). Urgensi kurikulum integrasi di pondok pesantren dalam membentuk manusia berkualitas. Ejournal.Kopertais4.or.Id, 6(2). Retrieved from http://ejournal.kopertais4.or.id/madura/index.php/fikrotuna/article/view/3097
Fitriani, Y. (2020). Analisa Pemanfaatan Learning Management System (Lms) Sebagai Media Pembelajaran Online Selama Pandemi Covid-19. Journal of Information System, Informatics and Computing, 4(2), 1. https://doi.org/10.52362/jisicom.v4i2.312
Harweli, D., & Aprison, W. (2024). Pesantren: Problematika dan Solusi Pengembangannya. Journal on Education, 06(02), 12058–12068.
Hidayati, W., Syaefudin, S., & Muslimah, U. (2021). MANAJEMEN KURIKULUM DAN PROGRAM PENDIDIKAN (Konsep dan Strategi Pengembangan). In Semesta Aksara.
Mikraj, A. L., & Untung, S. (2024). Strategi Manajemen Sarana Dan Prasarana Pendidikan Agama Islam Dalam. 4(2), 1006–1019.
Nurlaeli, A. (2020). Inovasi Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam pada Madrasah dalam Menghadapi Era Milenial. 4(2), 711–731. Retrieved from https://journal.unsika.ac.id/index.php/pendidikan/article/download/4332/2413
Restiana, S., Agustina, R., Rahman, J., Ananda, R., & Witarsa, R. (2022). Standar Proses Pendidikan Nasional: Implementasi dan Analisis terhadap Komponen Guru Matematika di SD Muhammadiyah 027 Batubelah. Masaliq, 2(4), 489–504. https://doi.org/10.58578/masaliq.v2i4.444
Rusman. (2011). Manajemen Kurikulum. Jakarta: Rajawali Press.
Syaibani, K., Zamroni, A., Pesantren, I., Chalim, K. A., & Mojokerto, P. (2021). Implementasi manajemen kurikulum terpadu di madrasah tsanawiyah. Pedirresearchinstitute.or.Id, 1(1). Retrieved from http://pedirresearchinstitute.or.id/index.php/THEJOER/article/view/18
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Achmad Naufal Baidawi
Index:
Cooperation:
JURNAL IJMIE: International Journal of Management and Islamic Education Program Doktor (S3) Manajemen Pendidikan Islam by Program Doktor Manajemen Pendidikan Islam FITK UIN Sumatera Utara Medan is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://jurnal.uinsu.ac.id/index.php/JIMIE/index
Alamat: